TaTa Felmérőprogram


Go to content

Kialakulás... a kezdetektől


Hogyan alakult, és fejlődött a rendszer a kezdetektől napjainkig?


Intézményünkben a 2007/2008-as tanévben kezdtük el a TATA rendszer első verzióját alkalmazni, melyet akkor komoly előkészítés előzött meg. Precízen meg kellett tervezni, hogy milyen személyi és tárgyi feltételei vannak egy ilyen teljes körű felmérésnek. A korábbi papír alapú felmérést, idejét múltnak, gazdaságtalannak, lassúnak és időigényesnek tartottuk. A felmérés esedékessége előtti hónapokban az innováció lehetőségét figyelembe véve, tervet és előkészületeket tettünk a megvalósíthatóság terén. A korábbi emberi hibákból adódó pontatlanságok megoldódni látszottak. Az első évben kapott eredményeket és tapasztalatokat felhasználva a következő évben már a TATA felmérő módszer egy továbbfejlesztett változatát alkalmaztuk, új pontozási módszerrel (1-től 3-ig terjedő skálán, melyben egyes a gyenge teljesítmény a 3-as a kiváló teljesítményt jelöli). Idén pedig a rendszert használó többi intézményben is megfigyeltük a tapasztalatokat és a jól bevált módszereket fogjuk alkalmazni, ma már tudjuk, hogy sikerrel. Lehetőség van a 3 fokú skála helyett egy 5 fokú skála alkalmazására is.A minőségbiztosítás és minőségfejlesztés rendszere és a változások kérdése mindig aktuális. Fontos a vezetők (igazgatók) tájékozottságának a pedagógusokra vonatkozó bővítése, de ezzel a pedagógusértékelés is nagymértékben könnyebbé, rövidebbé és hatékonyabbá válhat. Évről évre módosíthatók a felmérés kérdései, de a kiértékelés állandósulhat. Folyamatosan próbáljuk az esetleges új funkciókat bevezetni, általában a szereplők kezdeményezésére, illetve az Ő igényeik és tapasztalataik alapján.


Internet Explorer, vagy Mozilla Firefox böngésző alkalmazása javasolt legalább 1024x768-as felbontással | vargaimre.mail@gmail.com

Back to content | Back to main menu
Tárhely - Domain - VPS - Szerver hosting